Rola pisarstwa autobiograficznego w kształceniu logopedycznym. Przykłady

Autor

  • Joanna Chłosta-Zielonka Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Instytut Polonistyki i Logopedii

Słowa kluczowe:

Zespół Downa, Autyzm, Afazja, Pisarstwo autobiograficzne, Kształcenie logopedyczne

Abstrakt

Celem artykułu jest wskazanie, jak ważną rolę w praktycznym i pełnym poznaniu najpoważniejszych schorzeń, z którymi spotkają się przyszli logopedzi – zespołu Downa, autyzmu i afazji, pełni pisarstwo autobiograficzne. Wykorzystując swoje immanentne cechy, autentyczność i wiarygodność przekazu, będzie w naturalny sposób wprowadzało w trudne problemy psychiczne, psychologiczne, a nawet medyczne. Dlatego też w kształceniu logopedycznym pisarstwo autobiograficzne dotyczące wymienionych chorób powinno być lekturą obowiązkową.

Pobrania

Download data is not yet available.

Dane pomiarowe

Dane pomiarowe są ładowane ...

##submission.downloads##

Opublikowane

2021-04-23

Jak cytować

Chłosta-Zielonka, J. . (2021) „Rola pisarstwa autobiograficznego w kształceniu logopedycznym. Przykłady”, Logopedia, 48(1). Dostępne na: https://logopedia-ptl.pl/index.php/logopedia/article/view/45 (Udostępniono: 13czerwiec2025).

Numer

Dział

Konteksty logopedii (varia)