„Nie spotykamy się, nie kontaktujemy się”. Współpraca z nauczycielem logopedą z perspektywy rodziców uczniów z zaburzeniami wymowy
Słowa kluczowe:
zaburzenia wymowy, wady wymowy, współpraca, nauczyciel logopeda, terapia logopedycznaAbstrakt
Współpraca logopedy z rodzicami postrzegana jest jako jedno z kluczowych uwarunkowań procesu skutecznej terapii logopedycznej. W literaturze uwidacznia się dążenie do rozpoznawania uwarunkowań i zasadności współpracy międzysektorowej logopedy z innymi specjalistami, np. z ortodontą; w mniejszym stopniu współpracy z rodzicami. Zrealizowane badanie stanowi część większego projektu, którego celem była charakterystyka szkolnego funkcjonowania uczniów z utrzymującymi się zaburzeniami w realizacjach dźwięków mowy. W zbiorowym studium przypadku (n = 18) rozpoznano perspektywę rodziców na współpracę z nauczycielem logopedą, a także ich pomysły na jej poprawę. Uzyskane wyniki, choć prawdziwe wyłącznie dla zbadanej grupy przypadków uczniów kończących etap edukacji wczesnoszkolnej, nie napawają optymizmem i skłaniają do projektowania kolejnych badań eksplorujących problematykę współpracy rodziców z logopedą i jej
uwarunkowań, jak również projektowania wstępnych rozwiązań optymalizujących.
Pobrania
Dane pomiarowe
##submission.downloads##
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Copyright (c) 2024 Polskie Towarzystwo Logopedyczne

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.