Analiza sprawności językowej i komunikacji społecznej dziecka z zespołem Downa – studium przypadku

Autor

  • Urszula Adamiec-Krzyska Niepubliczny Gabinet Logopedyczny w Kielcach

Słowa kluczowe:

zespół Downa, sprawność językowa i komunikacyjna, oligofazja, dysglosja, dyslalia, terapia logopedyczna, metody terapeutyczne

Abstrakt

Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie procesu diagnostyczno-terapeutycznego chłopca z zespołem Downa. Diagnozę logopedyczną przeprowadzono, opierając się na dwóch narzędziach: Karcie Oceny Języka Dziecka Afa Elżbiety Drewniak-Wołosz i Anny Paluch oraz Ocenie Efektywności Porozumiewania się Magdaleny Grycman. We wnioskach przedstawione zostały efekty terapii logopedycznej trwającej osiem miesięcy. Zaprezentowane wyniki badań są próbą odpowiedzi na pytanie, czy można usprawnić komunikację i sprawność językową dziecka z trisomią genu 21., a także czy prowadzone działania miały wpływ na funkcjonowanie w przedszkolu.

Pobrania

Download data is not yet available.

Dane pomiarowe

Dane pomiarowe są ładowane ...

##submission.downloads##

Opublikowane

2024-12-12

Jak cytować

Adamiec-Krzyska, U. (2024) „Analiza sprawności językowej i komunikacji społecznej dziecka z zespołem Downa – studium przypadku”, Logopedia, 53, s. 251–268. Dostępne na: https://logopedia-ptl.pl/index.php/logopedia/article/view/285 (Udostępniono: 16luty2025).