Analiza sprawności językowej i komunikacji społecznej dziecka z zespołem Downa – studium przypadku
Słowa kluczowe:
zespół Downa, sprawność językowa i komunikacyjna, oligofazja, dysglosja, dyslalia, terapia logopedyczna, metody terapeutyczneAbstrakt
Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie procesu diagnostyczno-terapeutycznego chłopca z zespołem Downa. Diagnozę logopedyczną przeprowadzono, opierając się na dwóch narzędziach: Karcie Oceny Języka Dziecka Afa Elżbiety Drewniak-Wołosz i Anny Paluch oraz Ocenie Efektywności Porozumiewania się Magdaleny Grycman. We wnioskach przedstawione zostały efekty terapii logopedycznej trwającej osiem miesięcy. Zaprezentowane wyniki badań są próbą odpowiedzi na pytanie, czy można usprawnić komunikację i sprawność językową dziecka z trisomią genu 21., a także czy prowadzone działania miały wpływ na funkcjonowanie w przedszkolu.
Pobrania
Dane pomiarowe
##submission.downloads##
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Copyright (c) 2024 Polskie Towarzystwo Logopedyczne

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.