Jak poprawić zrozumiałość wypowiedzi niedosłyszących uczniów? – trudności artykulacyjne a ćwiczenia ortofoniczne

Autor

  • Ewa Muzyka-Furtak Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Katedra Logopedii i Językoznawstwa Stosowanego

Słowa kluczowe:

terapia surdologopedyczna, ćwiczenia ortofoniczne, wady wymowy dzieci niedosłyszących, zrozumiałość wypowiedzi niedosłyszących

Abstrakt

Artykuł dotyczy problemów artykulacyjnych dzieci niedosłyszących w wieku szkolnym w sposób istotny obniżających zrozumiałość ich wypowiedzi, mimo to niepodlegających często wprost działaniom logopedycznym, a niekiedy będących nawet skutkiem niewłaściwych działań korekcyjnych. Stanowi propozycję podniesienia poziomu zrozumiałości wypowiedzi poprzez konsekwentne i długoterminowe korzystanie z ćwiczeń z zakresu ortofonii, nakierowanych na korektę konkretnych deficytów ograniczających możliwości przekazu.

Pobrania

Download data is not yet available.

Dane pomiarowe

Dane pomiarowe są ładowane ...

##submission.downloads##

Opublikowane

2022-02-20

Jak cytować

Muzyka-Furtak, E. (2022) „Jak poprawić zrozumiałość wypowiedzi niedosłyszących uczniów? – trudności artykulacyjne a ćwiczenia ortofoniczne”, Logopedia, 50(1), s. 157–169. Dostępne na: https://logopedia-ptl.pl/index.php/logopedia/article/view/143 (Udostępniono: 19marzec2025).

Numer

Dział

Z praktyki logopedycznej