Fluencja werbalna na podstawie wybranych kategorii nazw własnych – badania na grupie dzieci 5-letnich

Autor

  • Ewelina Zając Zakład Dialektologii Polskiej i Logopedii, Uniwersytet Łódzki

Słowa kluczowe:

fluencja werbalna, płynność słowna, nazwy własne, dzieci przedszkolne

Abstrakt

Test fluencji słownej (TFS) jest najbardziej rozpowszechnionym i najprostszym narzędziem do diagnozy neuropsychologicznej. Liczba doniesień na temat wyników uzyskanych przez dzieci jest znikoma w porównaniu z badaniami dorosłych. Celem artykułu jest przedstawienie wyników oraz analiza badań dotyczących płynności słownej semantycznej w zakresie wybranych kategorii nazw własnych (imiona, miasta, rzeki) u dzieci 5-letnich – bez zaburzeń neurologicznych, w normie intelektualnej. Celem badań jest ukazanie różnicy w zasobie leksykalnym grupy badanych dzieci na przykładzie kategorii nazw własnych.

Pobrania

Download data is not yet available.

Dane pomiarowe

Dane pomiarowe są ładowane ...

##submission.downloads##

Opublikowane

2021-12-30

Jak cytować

Zając, E. (2021) „Fluencja werbalna na podstawie wybranych kategorii nazw własnych – badania na grupie dzieci 5-letnich”, Logopedia, 50(2), s. 27–52. Dostępne na: http://logopedia-ptl.pl/index.php/logopedia/article/view/159 (Udostępniono: 19marzec2025).

Numer

Dział

Rozprawy