Kształtowanie planu ruchu artykulacyjnego

Autor

  • Jagoda Cieszyńska-Rożek Centrum Metody Krakowskiej, Katedra Logopedii i Zaburzeń Rozwoju

Słowa kluczowe:

rozwój niemowlęcia, mózg społeczny, uczenie się mowy, czytanie twarzy, gesty artykulacyjne, program słuchowy, wczesna nauka czytania, manualne torowanie głosek

Abstrakt

W artykule zostały przedstawione wyniki badań neurobiologicznych, dotyczących kluczowych etapów nabywania mowy w wieku niemowlęcym, pozwalające na wczesną diagnozę zakłóceń rozwoju. Autorka przedstawia techniki terapeutyczne, uruchamiające umiejętność: czytania twarzy, a także program słuchowy, gesty artykulacyjne (GA), Symultaniczno-Sekwencyjną Naukę Czytania® oraz manualne torowanie głosek (MTG).

##submission.downloads##

Opublikowane

2023-03-29

Numer

Dział

Rozprawy