Specyfika rozwoju umiejętności komunikacyjnych dzieci z uszkodzeniem narządu wzroku

Autor

  • Katarzyna Kaczorowska-Bray Instytut Logopedii, Uniwersytet Gdański
  • Stanisław Milewski Instytut Logopedii, Uniwersytet Gdański

Słowa kluczowe:

dzieci niewidome, dysfunkcja wzroku, zaburzenia mowy i jej rozwoju

Abstrakt

W artykule autorzy dokonują próby wskazania trudności bądź specyficznych strategii notowanych na poszczególnych etapach rozwoju komunikacji werbalnej i niewerbalnej dzieci niewidomych. Dokonując przeglądu literatury przedmiotu, zwracają uwagę na duże zróżnicowanie opisów rozwoju mowy i ewentualnych problemów w tym zakresie obserwowanych u dzieci dotkniętych uszkodzeniem wzroku.

Pobrania

Download data is not yet available.

Dane pomiarowe

Dane pomiarowe są ładowane ...

##submission.downloads##

Opublikowane

2023-03-29

Jak cytować

Kaczorowska-Bray, K. i Milewski, S. (2023) „Specyfika rozwoju umiejętności komunikacyjnych dzieci z uszkodzeniem narządu wzroku”, Logopedia, 51(2), s. 77–95. Dostępne na: http://logopedia-ptl.pl/index.php/logopedia/article/view/194 (Udostępniono: 25luty2024).

Numer

Dział

Rozprawy

Inne teksty tego samego autora