Podejście interakcyjne rodzic – dziecko w terapii opóźnień rozwoju mowy

Autor

  • Ewa Gacka Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny Instytut Filologii Polskiej i Logopedii, Zakład Dialektologii Polskiej i Logopedii

Słowa kluczowe:

Opóźniony rozwój mowy, Stymulacja rozwoju, Interakcja, Techniki stymulacji języka, Rola rodzica

Abstrakt

W artykule zaprezentowano podejście interakcyjne rodzic – dziecko w terapii opóźnień rozwoju mowy. Autorka zwraca uwagę na wieloznaczność terminu „opóźniony rozwój mowy”, przedstawiając własne stanowisko w tej kwestii. Dokonuje także przeglądu definicji interakcji w różnych dyscyplinach naukowych: psychologii, socjologii, logopedii. Przedstawia techniki stymulacji rozwoju językowego oparte na podejściu interakcyjnym, w którym nacisk kładzie się na komunikowanie z dzieckiem (a nie tylko mówienie do dziecka) i które w nowym świetle stawia zalecenie tzw. kąpieli słownej.

Pobrania

Download data is not yet available.

Dane pomiarowe

Dane pomiarowe są ładowane ...

##submission.downloads##

Opublikowane

2021-04-23

Jak cytować

Gacka, E. . (2021) „Podejście interakcyjne rodzic – dziecko w terapii opóźnień rozwoju mowy”, Logopedia, 48(1). Dostępne na: http://logopedia-ptl.pl/index.php/logopedia/article/view/35 (Udostępniono: 22listopad2025).

Numer

Dział

Z praktyki logopedycznej