Trudności w kształtowaniu funkcji słuchowych u podstaw zaburzeń rozwoju językowego dzieci z afazją dziecięcą

Autor

  • Marzena Błasiak-Tytuła Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Wydział Humanistyczny
  • Zdzisława Orłowska-Popek Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Wydział Humanistyczny

Słowa kluczowe:

afazja dziecięca, funkcje słuchowe, sekwencje słuchowe, terapia logopedyczna, terapia neurobiologiczna, zaburzenia rozwoju językowego

Abstrakt

Zamieszanie terminologiczne, chęć podjęcia terapii w momencie nazwania trudności i utrudniony dostęp do terapii neurobiologicznej nie są czynnikami sprzyjającymi wyrównaniu deficytów komunikacyjnych, językowych i poznawczych w przypadku dzieci z afazją dziecięcą. Autorki przedstawiają wyniki swoich badań i opisują trudności dzieci uczestniczących w terapii neurobiologicznej. Prezentują także wyniki badań dzieci bez diagnozy zaburzeń komunikacji językowej, aby zwrócić uwagę na zadania językowe, które przysparzają najwięcej trudności. Znalazły się wśród nich ćwiczenia sekwencji słuchowych. Stanowi to dla badaczek punkt wyjścia do istotnych konkluzji terapeutycznych.

Pobrania

Download data is not yet available.

Dane pomiarowe

Dane pomiarowe są ładowane ...

##submission.downloads##

Opublikowane

2023-12-30

Jak cytować

Błasiak-Tytuła, M. i Orłowska-Popek, Z. (2023) „Trudności w kształtowaniu funkcji słuchowych u podstaw zaburzeń rozwoju językowego dzieci z afazją dziecięcą”, Logopedia, 52(2), s. 83–94. Dostępne na: http://logopedia-ptl.pl/index.php/logopedia/article/view/254 (Udostępniono: 15czerwiec2024).

Numer

Dział

Rozprawy