Zaburzenia miofunkcjonalne w kontekście rozwoju motorycznego dziecka – studium przypadku

Autor

  • Anna Siudak Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Instytut Nauk o Zdrowiu, Katedra Logopedii i Zaburzeń Rozwoju; Centrum Medyczne „Pod Fortem” w Krakowie
  • Jadwiga Prażak Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Szkoła Doktorska

Słowa kluczowe:

zaburzenia miofunkcjonalne, wada postawy, terapia

Abstrakt

Niniejszy artykuł przedstawia studium przypadku dziewczynki z zaburzeniami miofunkcjonalnymi, artykulacyjnymi oraz zgryzowymi. Nieprawidłowości zostały przedstawione w kontekście zakłóceń rozwoju ruchowego dziecka. Dzięki szczegółowej, poklatkowej analizie materiałów audio-wizualnych można zrozumieć narastanie patologicznych wzorców od chwili urodzenia aż do ósmego roku życia, kiedy to zakończona została interdyscyplinarna opieka terapeutyczna.

Pobrania

Download data is not yet available.

Dane pomiarowe

Dane pomiarowe są ładowane ...

##submission.downloads##

Opublikowane

2023-12-30

Jak cytować

Siudak, A. i Prażak, J. (2023) „Zaburzenia miofunkcjonalne w kontekście rozwoju motorycznego dziecka – studium przypadku”, Logopedia, 52(2), s. 211–224. Dostępne na: http://logopedia-ptl.pl/index.php/logopedia/article/view/261 (Udostępniono: 29kwiecień2024).

Numer

Dział

Studia przypadków