Analiza funkcjonowania językowego, poznawczego i społecznego chłopca z autyzmem jako uczestnika zaplanowanych oddziaływań terapeutycznych – studium przypadku

Autor

  • Natalia Jach-Salamon Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin Wydział Pedagogiki i Psychologii

Słowa kluczowe:

autyzm, rozwój językowy i poznawczy, poznanie społeczne, emocje u dzieci

Abstrakt

W artykule przedstawiono analizę funkcjonowania chłopca z autyzmem w wymiarze językowym, poznawczym i społecznym, obejmującą zarówno określenie obszaru deficytów, jak i posiadanych i zdobytych w trakcie uczestniczenia w zaplanowanych zajęciach terapeutycznych umiejętności.

Do badań posłużono się testem standaryzowanym: Profilem Psychoedukacyjnym (PEP-R) oraz metodami eksperymentalno-klinicznymi, tj. wywiadem psychologicznym, obserwacją oraz próbami do oceny kompetencji chłopca z zakresu poznania społecznego.

Pobrania

Download data is not yet available.

Dane pomiarowe

Dane pomiarowe są ładowane ...

##submission.downloads##

Opublikowane

2023-11-17

Jak cytować

Jach-Salamon, N. (2023) „Analiza funkcjonowania językowego, poznawczego i społecznego chłopca z autyzmem jako uczestnika zaplanowanych oddziaływań terapeutycznych – studium przypadku”, Logopedia, 52(1). Dostępne na: http://logopedia-ptl.pl/index.php/logopedia/article/view/238 (Udostępniono: 18maj2025).

Numer

Dział

Z praktyki logopedycznej