Wykorzystanie MÓWika do rozwoju komunikacji werbalnej i niewerbalnej – badania własne

Autor

  • Ewelina Zając Uniwersytet Łódzki, Zakład Dialektologii Polskiej i Logopedii

Słowa kluczowe:

komunikacja alternatywna, AAC, MÓWik, niepełnosprawność intelektualna

Abstrakt

Artykuł jest próbą syntetycznego przedstawienia badań sprawności językowych i komunikacyjnych osoby wykorzystującej program do komunikacji alternatywnej MÓWik. W artykule zaprezentowany został przypadek 13-letniego chłopca, który rozpoczął w codziennym funkcjonowaniu wykorzystywanie pomocy komunikacyjnej (AAC) w postaci MÓWika. W ramach badań własnych przeprowadzona została diagnoza zdolności komunikacyjnych i poznawczych chłopca, która została ponownie wykonana po zakończeniu semestru szkolnego, aby porównać zdolności komunikacyjne chłopca i wyciągnąć wnioski, które umiejętności najszybciej się rozwinęły.

Pobrania

Download data is not yet available.

Dane pomiarowe

Dane pomiarowe są ładowane ...

##submission.downloads##

Opublikowane

2024-12-12

Jak cytować

Zając, E. (2024) „Wykorzystanie MÓWika do rozwoju komunikacji werbalnej i niewerbalnej – badania własne”, Logopedia, 53, s. 291–302. Dostępne na: https://logopedia-ptl.pl/index.php/logopedia/article/view/287 (Udostępniono: 15luty2025).