Zmysł węchu – istota, zaburzenia, diagnoza, terapia (na przykładzie logopedy pracującego z dziećmi)

Autor

  • Renata Marciniak-Firadza Uniwersytet Łódzki, Zakład Dialektologii Polskiej i Logopedii

Słowa kluczowe:

węch, zaburzenia węchu, , terapia logopedyczna zaburzeń węchu u dzieci

Abstrakt

Zmysł węchu jest często niedoceniany w rozważaniach naukowych.
Celem artykułu jest opisanie zmysłu węchu (anatomia, fizjologia, funkcje, etiologia, klasyfikacja zaburzeń węchu, konsekwencje zaburzeń węchu, diagnostyka zaburzeń węchu), a przede wszystkim zaprezentowanie tego zmysłu w kontekście teorii i praktyki logopedycznej (na przykładzie logopedy pracującego z dziećmi). W tekście zamieszczono propozycje strategii terapeutycznych i ćwiczeń stymulujących zmysł węchu, które może wykorzystać logopeda w trakcie terapii dziecka z dysnosmią

Pobrania

Download data is not yet available.

Dane pomiarowe

Dane pomiarowe są ładowane ...

##submission.downloads##

Opublikowane

2021-12-30

Jak cytować

Marciniak-Firadza, R. (2021) „Zmysł węchu – istota, zaburzenia, diagnoza, terapia (na przykładzie logopedy pracującego z dziećmi)”, Logopedia, 50(2), s. 161–175. Dostępne na: http://logopedia-ptl.pl/index.php/logopedia/article/view/173 (Udostępniono: 23lipiec2024).

Numer

Dział

Z praktyki logopedycznej